Botanlılar kapılarını depremzedelere açtı: Bizi bu dayanışma yaşattı 2023-02-25 09:00:19   ŞIRNEX - Deprem bölgesinden bin 600 ailenin geldiği Şirnex ve ilçelerinde şimdiye kadar 600 ailenin barınma ihtiyacı karşılandı. Semsûr’dan Silopiya’ya gelen Derya Kuruca, “Bizi yaşatan bu dayanışma oldu” dedi.    Mereş Bazarcix (Pazarcık) merkezli 7,7 ve 7,6 şiddetinde meydana gelen depremlerden etkilenen 10 kentte 44 bine yakın kişi yaşamını yitirdi. Çöken binaların altında kalan binlerce kişi kurtarılmayı beklerken, enkaz kaldırma çalışmaları başlatıldı. Depremlerin ardından on binlerce yurttaş bölgeyi terk ederken, AFAD 14 Şubat’ta 195 bin 962 kişinin başka kentlere tahliye edildiğini açıkladı.   Depremin ilk anından itibaren güçlü bir dayanışma gösteren Şirnex ve ilçelerine bin 600 depremzede göç etti. İlk etapta evlerinin kapılarını depremzedelere açan Botanlılar, şimdiye kadar 600 ailenin barınma ihtiyacını karşıladı. Halkların Demokratik Partisi’nin (HDP) yönetimindeki Silopiya Belediyesi öncülüğünde oluşturulan koordinasyon merkezinin çalışmaları devam ederken, depremzede kadınlarla dayanışmak amacıyla başlatılan “Kadınlarla Kadın Dayanışması” kampanyası kapsamında Mor TIR’lar deprem bölgesine gönderildi.    BİN 600 AİLEYE KAPILAR AÇILDI    HDP Silopiya İlçe Eşbaşkanı Asuman Külter, ilk günden bu yana çalışmalarının devam ettiğini belirterek, bölgeye gelen binlerce aileye evlerin kapılarının açıldığını söyledi. Külter, “Öncelikle yaşamını yitirenlerin ailelerine başsağlığı, yaralılara acil şifalar diliyoruz. Halk olarak çok sancılı süreçlerden geçiyoruz. Bizlerde bu acıdan derinden etkilendik. Depremin olduğu ilk gün kriz koordinasyonumuzu kurduktan sonra çalışmalarımıza başladık. Deprem bölgeleriyle dayanışma konusunda halkımız büyük bir duyarlılık gösterdi. Koordinasyonumuzu sağlayana kadar halk kamyon ve TIR’ları doldurarak, deprem bölgelerine gönderdi. İlk elden giyimden gıdaya kadar birçok temel ihtiyaç bölgeye gönderildi. Daha sonra elimizden geldiğince her gün 2-3 TIR’ı deprem bölgesine gönderdik. 3’üncü günün ardından depremzede ailelerimiz Botan’a gelmeye başladı. Onların gelişiyle birlikte 4 komisyon kurduk. Birincisi bilgi işlem komisyonu, ikincisi ailelerle görüşen tespit komisyonu, üçüncüsü yurtsever aileleri arayıp depremzedeler için boş evleri tahsis eden komisyon ve dördüncüsü tespit edilen ailelere erzak götüren komisyondur” dedi.    600 AİLEYE BARINMA DESTEĞİ    Şuana kadar 600 ailenin barınma ihtiyacını karşıladıklarını aktaran Külter, bu ailelerin bulunan evlere yerleştirildiğini söyledi. Birçok ailenin kendilerine başvurarak, evlerinin müsait olduğunu ya da boş dairelerinin olduğunu söyleyerek, büyük bir dayanışma örneği sergilendiğini ifade eden Külter, “Botan'da bugüne kadar bin 600 aileyi ağırladık. Bu yolda halkımız büyük bir hassasiyet gösterdi. Botan misafirperverliğini ve duyarlılığını bizlere bir kez daha gösterdi. Halkımıza bu ilgi ve duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.    '8 MART’A KADAR ÇALIŞMALARIMIZ SÜRECEK'   8 Mart etkinliklerinin de deprem odaklı gerçekleştirileceğini belirten Külter, şöyle dedi: "Deprem bölgesinden gelen ailelerimiz tespit edildikten sonra psikolojik destek de sunuyoruz. Özellikle kadın ve çocuklara Silopiya Belediyesi Kadın Politikalar Müdürlüğü psikolojik destekte bulunuyor. Depremzede kadınlarla dayanışmak içinde 3 komisyon kurduk. Bu komisyonlarda yer alan arkadaşlarımız ev ev, mahalle mahalle yardım topluyor. Kampanyamız 8 Mart'a kadar devam edecek. 8 Mart kutlama programlarını iptal ederek, deprem bölgelerindeki kadınlarla dayanışmaya odaklandık. 1 Mart'ta start verilecek. 1 Mart'tan sonra bölge kadınlarıyla birlikte deprem bölgelerine gidilerek, temas kurulacak.”   DAYANIŞMA GÜÇLENDİRİLMELİ    "Kadınlarla Kadın Dayanışması" kampanyasının koordinasyonunda yer alan Garibe Bilir’de, kadın kampanyasının anlam ve önemine dikkat çekti. Kampanyayla kadın ve çocukların temel ihtiyaçlarına odaklandıklarını söyleyen Bilir, “Kampanyanın amacı deprem bölgelerindeki kadın ve çocuklarla daha fazla dayanışma içinde olmak ve ihtiyaçlarını gidermek. Bu kampanya Silopiya ile sınırlı değil. Botan’ın bütün ilçeleri, köyleri ve mahallelerinde sürdürülen bir kampanya. Geniş ve kapsamlı bir kampanya. Raha fazla destek ve dayanışmasını bekliyoruz. Bu kampanya uzun vadeli olacak safları daha da sıklaştırmamız gerekecek. Bizlerle dayanışmak isteyen Botanlı kadınlar çalışmalarımıza dahil olabilir ve en temel ihtiyaçları karşılamak amacıyla yardımlarını bizlere ulaştırabilirler” diye belirtti.    SEMSÛR’DAN SİLOPİYA’YA GELDİ    Ailesiyle Semsûr’un Yeni Mahallesi’nden Silopiya’ya gelen Derya Kuruca ise, depremden sonra yönlerini Botan’a verdiklerini dile getirerek, ekledi: “Deprem saat 04.17 de oldu. Deprem anında çocuklarımı alıp çıktım. Ama bir kızıma yetişemedim. Ev yan durmuştu. Çığlık çığlığa yardım istedim daha sonra kendi imkanlarımla eve girip kızımı kurtardım. Deprem akşamı kimse kimseye yardım etmedi. Herkes kendi derdine düştü. Kendi çabamızla bir şeyler yaptık. Kimse yardım etmiyordu. 'Ölmüşler yapacak bir şey yok artık, sağ olanları kurtaracağız' diyorlardı. Bakıp gidiyorlardı, bir çabaları yoktu. Kayınpederim enkaz altında kaldı onun cenazesi de 7 gün sonra Silopiya’dan gelen gönüllüler tarafından çıkartıldı. Çağrı merkezleri 'ilaçlama yapacağız' diyordu, bu yüzden kentten çıkmamız söyleniliyordu. Daha sonra buraya geldik. Buradaki halkın misafirperverliği bizi çok etkiledi. Şırnak’a gideceğimiz söylenince açıkçası korktuk. Ancak geldikten sonra insanları gördük, tanıdık, çocuklarım şuan buradan gitmek istemiyor. Gerçekten de insanları çok değerli. Annemler hala köyde ve çadırlarda susuz, elektriksiz çaresizce bekliyorlar. Bizi yaşatan bu dayanışma oldu."   MA / Zeynep Durgut