Seferihisar yaralarını sarmaya başladı 2020-11-01 10:10:34   İZMİR - Ege’de meydana gelen depremin ardından tsunaminin vurduğu Seferihisar ve Sığacık sakinleri, yaralarını sarmaya başladı.   İzmir'in Seferihisar açıklarında meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki deprem ve ardından gerçekleşen tsunami nedeniyle ağır kayıplar yaşayan Seferihisar ve Sığacık sakinleri, yaralarını sarmak için geri döndüler. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Murat Bakan'ın açıklamasına göre, Seferihisar'da ciddi bir mal kaybı yaşandı,  250 ev ve iş yeri sular altında kalarak, depremden etkilendi. Birbirleriyle dayanışma göstererek iş yerlerini ve evlerini temizleyen yurttaşlar, yetkililerden de yardım bekliyor.    ‘ATÖLYEDEN DENİZ GEÇTİ’   Deprem ve ardından meydana gelen tsunami sırasında atölyesinde olan Ayfer Güleç, o anları şöyle anlattı: "Marina'daki ve Sığacık'taki atölyelerimden tam anlamıyla deniz geçti. Arabam hala suyla dolu. Ben sağ kalabildim, yetkililerden yapılabilecek ne varsa bizim için yapmalarını rica ediyorum."   SU HIZLA YÜKSELDİ    Sığacık’ta işlettiği lokantada depreme yakalanan Serhat Şekeroğlu, tsunami anında yaşananları şöyle anlattı: “Denizin çekildiğini görünce esnaf arkadaşlarıma, eşime söylemek için hızlıca geri döndüm. Eşimle birlikte sahile indik ama baktık ki deniz geri gelmiş. İşyerimize döndükten hemen sonra deniz suyunun sokakları doldurduğunu, bize doğru ilerlediğini gördük. Su hızla ve yükselerek dükkanımıza ulaştı. Masaların üstüne çıkıp çalışanlarımızı gönderdik ve beklemeye başladık. Su bir kaç saat içinde geri çekildi. Dünden beri sokakları, dükkanları toparlamaya çalışıyoruz."   DENİZ TARLAYA DÖNÜŞTÜ    Sığacık sahilinde özel bir kafe işletmecisi Ufuk Adem de, "Deprem olduktan sonra dışarı çıktık, daha sonra denizin çekildiği gördük. Bildiğimiz deniz alanı bir tarlaya dönüştü. Bunun şaşkınlığını yaşarken, suyun geri geldiğini gördük. Hemen kale içinden esnaf arkadaşlara da haber vererek kaçtık. Geri döndüğümüzde bu manzarayla karşılaştık. Taş taş üstünde kalmamış, şişeler, dolaplar, masalar, dükkanda ne varsa devrilmiş” diye anlattı.    AĞLARI PARÇALANDI   Tsunamiden nasibini alan balıkçı Ahmet Çakar, kullanılamaz ağlarını onarmaya çalışıyor. Çakar, "O gün ağlarımızı atıp tekneye dönmüştüm. Depremden sonra sahildeydik. Aniden sokakları su bastı. Çarşıyı perişan etti. Ağlarımızı parçaladı, 55 yaşındayım şimdiye kadar böyle bir şey duymadım, görmedim. Kalenin bizi tsunamiden koruyacağını düşünürdük, meğer çoktan aşmış" dedi.   YARALARINI SARIYORLAR    Tsunaminin ilk vurduğu yerlerden biri de Yasemin Bayraktar'ın işyeri oldu. Sığacık sahilde bulunan işyerinin, tsunami esnasında boylu boyunca suyla dolduğunu söyleyen Bayraktar, "Çok hasar gördü burası, dışarıda masalarım vardı, su hepsini alıp götürmüş. Şimdi kurtarabildiklerimizi kurtarmaya, yaralarımızı sarmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.    MA / Sevda Aydın - Mehmet Günhan